جامع ترین جزوه احکام کسب و کار ویرایش جدید
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
فروشنده
تاریخ انتشار
۴ تیر ۱۴۰۰
دسته بندی
تعداد بازدیدها
804 بازدید
5,000 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی،محتوای این فایل با کیفیت ترین و جامع ترین جزوه احکام کسب و کار ویرایش جدید در ۵۶ صفحه با فرمت pdf میباشد که پس از پرداخت آنلاین می توانید این محصول را دانلود و دریافت نمائید.امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

جامع ترین جزوه احکام کسب و کار ویرایش جدید شامل:

بخش اول: اهمیت و جایگاه کسب و کار در اسلام

بخش دوم: آداب کسب

بخش سوم: انواع کسبهای واجب، حرام، مستحب، مکروه و مباح

بخش چهارم: احکام عمومی درآمدها

بخش پنجم: احکام در معاملات

بخشی از متن:

بخش اول: اهمیت و جایگاه کسب و کار در اسلام

دین جامع و هدایتگر اسلام برای هر یک از زوایای زندگی انسان, احکام بخصوصی دارد و بر هر مکلفی لازم است احکام مورد نیاز خود، در هر زمینه را فراگرفته و به آن عمل نماید .
یکی از این زوایا که احکام آن برای بیشتر افراد مورد نیاز است، معاملات و روابط مالی است . در میان معاملات، اولین و مهمترین قرارداد متداول در روابط اقتصادی بیع )خرید و فروش( است، که نقش بسیار مهمی در روابط اجتماعی دارد.
مساله خرید و فروش همچون سایر فعالیتها باید در محدودۀ مقررات اسلام باشد. از این رو یادگیری احکام خرید و فروش، پیش شرط داد و ستد صحیح است. اسلام، مالکیت خصوصی و فردی را که ریشه و زیربنای اصلی آن کار است، تا حدودی محترم شمرده و اساس مالکیت در اسلام همان احترام به حقوق فرد و حفظ انگیزۀ وی بر تلاش و کوشش آزادانه است .

اسلام خواسته است شوق به کار و فعالیت همواره در انسان زنده بماند، و هر کس به استفادۀ از بازده کار خود نیز امیدوار باشد. ولی در عین حال اینرا هم خواسته است که بهرهمند شدن یک فرد از بازدۀ کار خود، زمینۀ استثمار و
تسلط او را بر دیگران و سبب محروم کردن آنان از بازدۀ کارشان نگردد .

مالکیت خصوصی که بر اساس کار پیریزی شده نشان میدهد که انسان به طور طبیعی تمایل دارد مالک حاصل کار خویش بوده و بر آن تسلط داشته باشد، و به همین علت تملک بر اساس کار از احساسات و عواطف غریزی انسان سرچشمه گرفته و حق طبیعی وی میباشد، و این یک قانون مسلم و پذیرفته شده نزد تمام عقلا است….

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.