جامع ترین جزوه درس توسعه اقتصادی و برنامه ریزی ویرایش جدید
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2mb
فروشنده
تاریخ انتشار
۴ مرداد ۱۴۰۰
دسته بندی
تعداد بازدیدها
357 بازدید
6,500 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی، در این بخش با کیفیت ترین و جامع ترین جزوه درس توسعه اقتصادی و برنامه ریزی ویرایش جدید با فرمت pdf در ۱۵۰ صفحه آماده دانلود گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

بخشی از متن:

مقدمه :

امروزه اقتصادتوسعه یکی از مهم ترین مباحث اقتصادی است.درک عقب ماندگی ۷۰ درصد جمعیت جهان که درآسیا، آفریقا و آمریکا پراکنده اند هدف این علم است.با گذشت دو قرن از انقلاب صنعتی هنوز دو سوم کره زمین از فقر و عقب ماندگی رنج میبرند. هنوز ۴۰ درصد از مردم جهان درشرایط فقر مطلق به سر می برند. اما فقر پدیده ای مجرد نیست. بلکه به دنبال خود بی سوادی، بیماری و سایر کمبود های انسانی را به همراه دارد .

با افزایش سطح دانش و فهم بشر، کیفیت و وضعیت زندگی او همواره در حال بهبود و ارتقا بوده است.بعد از انقلاب فرهنگی – اجتماعی اروپا)رنسانس( و انقلاب صنعتی، موج پیشرفت های شتابان کشورهای غربی آغاز شد.

رشد اقتصادی قابل توجه در جهان نخستین بار در انگلستان و با اختراع ماشین بخار آغاز شد. اختراع ماشین بخار به مثابه طیعه ای برای ورود بشر به تولیداتی که فراتر از نیروی یدی انسان و حیوان هستند محسوب می شد. به این ترتیب انگلستان نخستین کشور در دنیا بود که راه خود را به سوی رشد اقتصادی . توسعه یافتگی پیداکرد. اما فرآیند توسعه در این کشورها صدها سال طول کشید..

تنها کشور آسیایی که تا حدی با جریان رشد قرن های ۱۹ و اوایل ۲۰ میلادی غرب همراه شد، کشورژاپن بود.پس از رنسانس )که انقلاب فکری در اروپا رخ داد(، توان فراوان این ملل، شکوفا و متجلی شد.اما متاسفانه در همین دوران، کشورهای شرقی روند رو به رشدی را تجربه نکردند و گاهی نیز سیر نزولی را طی کردند.البته گاهی حرکت های مقطعی و موردی در این کشورها انجام شد اما از آنجا که با کلیت جامعه و فرهنگ عمومی تناسب کافی نداشت از آن حمایت نشد و به سرعت از بین
رفت. محمد تقی خان امیرکبیر مثال واضحی از این موارد در ایران است.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.