خلاصه جزوه توسعه پایدار گردشگری
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
فروشنده
تاریخ انتشار
۱۹ شهریور ۱۴۰۰
دسته بندی
تعداد بازدیدها
381 بازدید
5,500 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی ،محتوای این فایل باکیفیت ترین و کامل ترین خلاصه جزوه توسعه پایدار گردشگری می باشد که با فرمت pdf در ۲۵ صفحه تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

بخشی از متن خلاصه جزوه توسعه پایدار گردشگری :

امروزه گردشگری یک فعالیت اجتماعی و اقتصادی قابل توجه در سطح داخلی و بین المللی است. این صنعت از سال ۱۹۵۰ رشد مداوم داشته و به عنوان یکی از منابع عظیم اشتغال مطرح می شود.

دو پیامد مهم ظهور گردشگری:

اول

گردشگری منبع ارزشمند و رو به رشد درآمد، ارزآوری و اشتغال است و مدتها به عنوان ابزاری موثر برای توسعه اجتماعی-اقتصادی داخلی یا منطقه ای محسوب می شده است و از ۱۹۸۰ تا کنون یکی از عناصر مهم راهبردهای توسعه اکثر کشورها (چه صنعتی و چه در حال توسعه) محسوب می شود.

دوم

رشد سریع گردشگری توجهات را به عواقب منفی بالقوه منفی یا مخرب توسعه گردشگری در محیط زیست های مقصد و جوامع جلب کرد.

اوایل ۱۹۶۰ ، معرفی بسته های سفر تابستانی به بازار انبوه اروپای شمالی موجب نگرانی از رشد لجام گسیخته گردشگری در تفرجگاههای سواحل اسپانیایی شد. و تا دهه ۱۹۹۰ ، تاثرات گردشگری و گردشگری انبوه از نگران کننده ترین موضوعات موضوعات برای موسسات آموزشی، گروههای فشار، روزنامه نگاران و بخش های خصوصی بود.

چالش پیش روی مقصدهای گردشگری چگونگی رسیدن به تعادل بین توسعه گردشگری و پیامدهای منفی آن یا به عبارت بهتر، چگونگی مدیریت موثر توسعه گردشگری است.
پس از اوایل ۱۹۹۰ ، مشخص شد که راه حل این معضل در توسعه پایدار گردشگری قرار دارد. با پیدایش توسعه پایدار، توسعه پایدار گردشگری نیز در همه جا به عنوان هدف و سیاست برنامه ریزی پذیرفته شد.

توسعه پایدار گردشگری مانند توسعه پایدار بحث برانگیز است. بنابراین، توسعه پایدار گردشگری نیز هم حمایت و هم انتقاد دریافت کرد. درواقع با وجود فراوانی سیاست ها و رهنمودها برای توسعه پایدار گردشگری در سطوح ملی، محلی و بین المللی، در عمل شواهد نسبتا محدودی از اجرای آن موجود است.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.