خلاصه کتاب اقتصاد رسانه ها بهمراه نمونه سوالات
دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل خلاصه کتاب اقتصاد رسانه ها بهمراه نمونه سوالات ویرایش جدید می باشد که با فرمت word و pdf با قابلیت ویرایش و سرچ تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.
خلاصه کتاب اقتصاد رسانه ها بهمراه نمونه سوالات:
فصل ۱
وظیفه علم اقتصاد، مطالعه منابع کمیاب به منظور تولید کالاها و خدمات و تامین بیشترین خواسته و نیازهای بشر است.
تعریف علم اقتصاد: علم تخصیص بهینه منابع کمیاب برای کسب حداکثر رفاه.
اقتصاد رسانه، دانش به کارگیری تئوری های اقتصادی برای تجزیه و تحلیل فعالیت های رسانه است.بین رشته است.
تخصیص منابع موضوع علم اقتصاد است.
ویژگیهای محصولات رسانه ای:
1-وجود آثار خارجی ۲- عمومی بودن ۳- انحصاری ۴-حضور دولت ۵-کپی رایت
آثار خارجی: نتیجه ای که غیرمستقیم از مصرف یک محصول نصیب مصرف کنندگان می شود.
کالای عمومی: کالاهایی که مصرف آن بوسیله یک مصرف کننده مانع مصرف سایر مصرف کنندگان نمی شود.
کالای خصوصی: کالایی که اگر بوسیله مصرف کننده ای مصرف شود دیگران نمی توانند مصرف کنند.مثل کفش
مصرف جمعی کالاهای خصوصی x برای n مصرف کننده برابر زیکمای x ها .
کالای عمومی خالص :مثل اخبار رسانه های / بخش خصوصی فعال نیست.چون صرفه اقتصادی ندارد / نمی توان منافع حاصل از مصرف را جمع کرد.
انحصار کامل:اگر تولیدکننده واحد باشد
انحصار از نوع چندجانبه فروش : اگر تعداد بنگاههای تولید کننده محدود باشد.
کپی رایت:باعث کاهش و عدم تولید کالای با کیفیت/ انگیزه مخترعان کاهش می یابد.
پذیرش یا عدم پذیرش کپی رایت سبب تغییر مدل رفتار کارگزاران رسانه ای می شود.
بازیگران عرصه رسانه ها:
1-بنگاه های رسانه ای
2-مخاطبان یا مصرف کنندگان
3-بخش عمومی یا دولت
بنگاه های رسانه ای:/ منظور بنگاه غیراقتصادی
1-صاحبان و سهامداران:
اهداف : کسب سود یا کسب درآمد یا حفظ بازار و یا افزایش ارزش سرمایه و ../ رفتار این بنگاه ها در قالب تئوری اقتصاد خرد قابل مطالعه است.
2-مدیران و کارکنان / آنها جزء بخش عرضه محسوب می شوند.
3- آگهی دهندگان
دسته اول به دنبال دریافت درآمد از دسته سوم و پرداخت دستمزد کمتر به دسته دوم و رفتار آنها بر این دو دسته تأثیرگذار است.
مخاطبان یا مصرف کنندگان:
هدف مصرف کنندگان محصولات رسانه ای، کسب حداکثر رضایت و مطلوبیت از مصرف کالاهای رسانه ای است.ولی با محدودیت های درآمد و وقت مواجه هستند….
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.