خلاصه کتاب جامعه شناسی سیاسی معاصر کیت نش‌
نوع فایل
pdf
حجم فایل
313kb
فروشنده
تاریخ انتشار
۱ تیر ۱۴۰۰
دسته بندی
تعداد بازدیدها
802 بازدید
5,500 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی، محتوای این فایل خلاصه کتاب جامعه شناسی سیاسی معاصر : جهانی شدن‌، سیاست و قدرت‌ کیت نش‌ ؛ ترجمه محمدتقی دلفروز؛ با مقدمه حسین بشیریه‌ (از صفحه ۹ تا ۶۵ کتاب) با فرمت pdf در ۱۸ صفحه می باشد. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

کتاب جامعه شناسی سیاسی معاصر جهانی شدن، سیاست، قدرت اثر کیت نش، با ترجمه محمد تقی دلفروز از منابع مهم و پر اهمیت کارشناسی ارشد و دکتری رشته های علوم سیاسی و روابط بین الملل هست که هر ساله به صورت مستقیم از آن در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری سوال طرح می گردد.

نگاهی مختصر بر کتاب جامعه شناسی سیاسی معاصر

فرآیند جهانی شدن به تبع ایجاد دگرگونی در عرصه واقعیت زندگی، معرفت و دانش آدمیان را نیز به چالش کشیده است تا آنجا که رفته رفته پاره ای از علوم و حوزه های دانش «بلاموضوع» و یا دچار «تحول موضوع» می شوند. جامعه شناسی سیاسی که واحد اصلی مطالعه ی آن در همه نگرش ها، محدوده ی دولت ملی بوده است در اثر گسترش فرآیندهای «جهانی شدن»، دامنه و عرصه و موضوعات و در نتیجه نگرشهای مسلط در آن، دستخوش تحولات عمده و اساسی شده است و در این میان، خود فرآیندهای جهانی شدن به عنوان موضوع اصلی «جامعه شناسی جدید» تلقی می شود.

با این بیان، مفاهیم و مباحثی چون دولت ملی، رابطه حکومت در جامعه، طبقه حاکم، نخبگان سیاسی، احزاب و پایگاه اجتماعی رژیم های سیاسی جای خود را به مباحث و مفاهیمی دیگر از جمله ساختارهای اقتدار در سطح جهانی، رابطه میان حکومتها و فرآیندهای جهانی شدن در عرصه اقتصاد، سیاست، فرهنگ و ارتباطات، هویتهای فراملی طبقاتی، بخشهای اجتماعی فراملی و … می سپارند.

کتاب جامعه شناسی سیاسی معاصر جهانی شدن، سیاست، قدرت تالیف کیت نش ترجمه محمد تقی دلفروز با مقدمه حسن بشیریه شامل ۵ فصل با عناوین زیر می باشد:

مقدمه: دگرگونی تعاریف سیاست وقدرت در جامعه شناسی سیاسی

سیاست در یک جهان کوچک: جهانی شدن وافول دولت – ملت حاکم

سیاسی شدن جامعه: جنبش های اجتماعی وعرصه سیاست فرهنگی

چالش میان حقوق جهانشمول وحقوق خاص

دمکراسی وفرایند دموکراتیک شدن

لغت نامه

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.