دانلود پرسشنامه شخصیتی نئو در قالب پاورپوینت
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1.06mb
فروشنده
تاریخ انتشار
۸ دی ۱۳۹۷
دسته بندی
تعداد بازدیدها
600 بازدید
5,900 تومان

دانلود پرسشنامه شخصیتی نئو در قالب پاورپوینت

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت کارگاه آموزشی پرسشنامه شخصیتی نئو NEO دکتر علی فتحی آشتیانی در حجم ۱۳۰ اسلاید آماده دانلود گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

دانلود پاورپوینت پرسشنامه شخصیتی نئو NEO:

NEO-Personality Inventory- Revised

 (NEO-PI- R)

نسخه تجدید نظر شده پرسشنامه شخصیتی نئو NEO-PI-R (کاستا و مک‌کرا، ۱۹۹۲) نوعی پرسشنامه خودسنجی ویژگی‌های شخصیتی است که مبتنی بر یک الگوی معروف شخصیتی به نام مدل پنج عاملی است.

مدل پنج عاملی، چهار دهه سابقه‌ تحوّل دارد و محصول سنت واژگان (تحلیل صفات موجود در زبان انگلیسی و دیگر زبان‌ها) و سنت تحلیل عاملی در تحقیقات شخصیت است.

طبق نسخه تجدید نظر شده در پرسشنامه NEO، پنج عامل عبارتند از:

روان آزرده گرایی (Neuroticism)،

برون‌گرایی (Extraversion)،

گشودگی (Openness to Experience)،

موافق بودن (Agreeableness)،

با وجدان بودن (Conscientiousness ).

هر عامل، شش صفت، رگه یا مقیاس فرعی دارد.

پرسشنامه شخصیتی نئو (NEO-PI-R)

دارای ۲۴۰ ماده (سوال)

۴۸ ماده برای هر یک از پنج عامل

۸ ماده برای هر یک از ۳۰ صفت

پاسخ گویان هر یک از ۲۴۰ جمله را بر مبنای یک مقیاس پنج قسمتی
(کاملاً مخالفم، مخالفم، نظری ندارم، موافقم، کاملاً موافقم)
درجه‌ بندی می‌کنند. (مقیاس لی کرد)

تحقیقاتی که منتهی به تجدید نظر در پرسشنامه شدند در دهه ۱۹۷۰ شروع شد.

در آن دوره معلوم نبود کدام مدل یا نظام شخصیتی مفیدترین و جامع‌ترین ترتیب را از خصوصیات شخصیتی ارایه داده است.

کاستا و مک‌کرا متقاعد شدند که مدل‌های شخصیتی مختلف، بیشتر روی عوامل رده بالا (مثل نوروزگرایی، برون‌گرایی، …) توافق دارند تا روی صفات رده پایینی که ذیل این عوامل قرار می‌گیرند.

به همین دلیل کاستا و مک‌کرا یک رویکرد از بالا به پایین در ساختن پرسشنامه خویش اتّخاذ کردند.

آنها ابتدا آن دسته از عوامل شخصیتی رده بالا را انتخاب کردند که معتقد بودند بیشترین اهمیت و سودمندی را دارند.

سپس صفاتی را مشخص کردند که ذیل هر عامل قرار می‌گیرد.

در نسخه اولیه‌ پرسشنامه،
فقط سه عامل از پنج عامل وجود داشت
(نوروزگرایی، برون‌گرایی و گشودگی NEO).

در نسخه تجدید نظر شده،
هر پنج عامل مدل پنج عاملی وجود دارد و هر یک، ۶ مقیاس‌ فرعی دارند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.