دریافت پرسشنامه تعهد زناشویی با فرمت ورد
نوع فایل
word
حجم فایل
36kb
فروشنده
تاریخ انتشار
۶ بهمن ۱۳۹۷
دسته بندی
تعداد بازدیدها
648 بازدید
3,000 تومان

دریافت پرسشنامه تعهد زناشویی با فرمت ورد

کاربران گرامی،محتوای این فایل پرسشنامه تعهد زناشویی (DCI) آدامز و جونز می باشد که با فرمت ورد تهیه و تنظیم گردیده است.در صورت نیاز می توانید این محصول را از وبسایت خریداری و دانلود نمایید.

پرسشنامه تعهد زناشویی میزان پایبندی افراد به همسر و ازدواجشان و ابعاد آن را اندازه گیری می کند. این پرسشنامه به وسیله آدامز و جونز در سال ۱۹۹۷ تهیه و تدوین شده است و سه بعد تعهد زناشویی را اندازه گیری می کند. که شامل تعهد به همسر، تعهد به ازدواج و احساس تعهد(تعهد اجباری) است .

شیوه نمره گذاری

پرسشنامه تعهد زناشویی (DCI) شامل ۴۴ سوال که توسط آدامز و جونز(۱۹۹۷) طراحی شده است و سه خرده آزمون تحت عنوان تعهد به همسر، تعهد به ازدواج و احساس تعهد(تعهد اجباری) دارد.

نمره گذاری پرسشنامه  تعهد زناشویی (DCI) آدامز و جونزبر اساس یک مقیاس ۵ درجه ای انجام می گیرد؛ که امتیاز هر یک به ترتیب ذیل است:کاملاً مخالف: ۱، مخالف: ۲، نه مخالف نه موافق: ۳، موافق: ۴، کاملاً موافق: ۵، دامنه نمرات از ۱ تا ۱۷۲ است. لازم به ذکر است که سوالاتی که در آخر آنها علامت (R) آورده شده است، به صورت معکوس نمره گذاری خواهند گردید.

روایی و پایایی پرسشنامه

شاه سیاه و همکاران (۱۳۸۷) اعتبار این پرسشنامه را تایید کده اند. آنها پایایی این پرسشنامه را بر اساس آلفای کرونباخ برابر ۸۵/۰ گزارش کرده اند و همچنین پایایی بدست آمده در پژوهش مقایسه تعهد زناشویی،رضایت جنسی ورضایت اززندگی زنان شاغل وخانه دار توسط پرویز عسگری و همکاران از طریق آلفای کرونباخ  ۷۴/۰ می باشد.

دریافت پرسشنامه تعهد زناشویی با فرمت ورد

پایایی و روایی: دارد (فارسی)

مولفه: دارد(سوالات مولفه ها مشخص است)

تعریف مفهومی و عملیاتی: دارد

نوع فایل: word

تعداد صفحات: ۳

منبع: دارد

تفسیر و نمره گذاری: دارد

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.