روش تدریس زبان فارسی در ۵۱ اسلاید قابل ویرایش
نوع فایل
ppt
حجم فایل
9mb
فروشنده
تاریخ انتشار
۷ آبان ۱۳۹۸
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1246 بازدید
6,900 تومان

روش تدریس زبان فارسی در ۵۱ اسلاید 

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت روش تدریس زبان فارسی در ۵۱ اسلاید قابل ویرایش در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است که می توانید پس از پرداخت هزینه به صورت آنلاین، این محصول را دریافت کنید. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت روش تدریس زبان فارسی،متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم .

محتوای اسلاید ۸

ویژگی های اجتماعی کودکان دبستان:
رشد اجتماعی کودک دردوره ابتدایی بسیارسریع است و معلمان و همکلاسی ها درآن نقش مهمی دارند. و در مدرسه علاوه بر آموختن خواندن و نوشتن ویادگیری مطالب جدبد ، رفتارها ی اجتماعی رانیز می آموزد. رفتار اجتماعی به نوبه خود می تواند در افزایش و تقویت مهارتهای زبان یعنی گوش دادن و سخن گفتن نقش بسزایی ایفا کند. از سوی دیگر دانش آموز دبستانی علاقه فراوانی به رقابت دارد. و می خواهد گوی سبقت را از یکدیگر بربایند. دراین دوره کودک به انجام فعالیت های گروهی در کنار همسالان علاقه فراوان دارد.

محتوای اسلاید ۱۵

مهمترین اصول آموزش زبان فارسی به کودکان دبستانی:

۱- در آموزش زبان فارسی بایدبه رشد همه جانبه ی مهارت های زبانی (گوش دادن، سخن گفتن، خواندن و نوشتن) توجه شود.

۲- همانطور که زبان در یادگیری درس های غیر زبانی مؤثر است، محتوا وفعالیت های یاددهی – یادگیری دروس غیر زبانی هم در تقویت «توانش زبانی » و «توانش ارتباطی» مؤثر هستند.

۳- مهمترین هدف در دوره دبستان و در پایه یاول «یادگیری برای خواندن» و در پایه های بعدی «خواندن برای یادگیری» است.

۴- در ۲ سال اول ابتدایی، محور اساسی آموزش مهارتهای زبانی «بازی» است.

عناوین پاورپوینت روش تدریس زبان فارسی:

دوران کودکی به سه دوره تقسیم می شود:

بحث ما در مورد دوره سوم کودکی (۷ تا ۱۲سالگی ) است

ویژگی های جسمی:

ویژگیهای حرکتی

ویژگی های عاطفی و اجتماعی

ویژگی های اجتماعی کودکان دبستان

بازی، سرگرمی و کودکان دبستانی:

انواع بازی وسرگرمی در دوره دبستان

ویژگی های ذهنی

طبقه بندی (دسته بندی) و آموزش مهارتهای زبانی:

ویژگی های زبان شناختی  کودکان دبستانی

کودک در دوره دبستان در مدرسه در مورد زبان باید ۳ چیز رابیاموزد:

مهمترین اصول آموزش زبان فارسی به کودکان دبستانی

زبان چیست؟

ویژگی های عمومی زبانها ی انسانی:

ویژگی های کلی زبان

ما با دو نوع «دانش زبانی» روبه رو هستیم:

زبان،نظامی ازنمادهای قردادی

در جدول زیر کارکردهای متنوع زبان از دیدگاه مایکل هالیدی زبان شناس نامدار انگلیسی ارایه می گردد:

زبان و تفکر

زبان و طرح ریزی و تنظیم رفتار:

کدامیک از جنبه های زبان فارسی در دورۀ ابتدایی آموزش داده می شود؟

زبان فارسی دوره ی دبستان کدام گونه ی تاریخی زبان فارسی است؟

سیر تاریخی تحول نظام نوشتاری فارسی

زبان فارسی دوره دبستان جزء کدام یک ازگونه های جغرافیایی (زبان )است؟

زبان فارسی دورۀ دبستان بر کدام سیاق سخن تکیه دارد

در دوره ی دبستان گونۀ گفتاری مهم است یا نوشتاری؟

مهمترین مسایل ساخت آوای زبان فارسی در دوره ی دبستان چیست؟

مصوت های زبان فارسی:

فرایند تولید ناقص (پدیدۀ تشدید) در زبان فارسی:

هجا (بخش) و ساخت آن در زبان فارسی:

فرایند های آوایی و آموزش زبان فارسی:

فرایند های آوایی- صرفی که در بروز مشکلات یادگیری خواندن و نوشتن به ویژه املا ی دانش آموزان نقش دارند عبارتند از:

ویژگی های نظام نوشتاری (خط) زبان فارسی:

ویژگی های خط فارسی:

اشکالات موجود درخط فارسی:

کدام یک از گونه های اجتماعی درفارسی دورۀ دبستان مورد توجه قرار می گیرند؟

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.