نمونه سوالات کتاب برنامه درسی در دوره متوسطه مهران فرج‌اللهی
نوع فایل
pdf+word
حجم فایل
14mb
فروشنده
تاریخ انتشار
۲۴ فروردین ۱۴۰۰
دسته بندی
تعداد بازدیدها
438 بازدید
5,900 تومان

کاربران گرامی ،محتوای این فایل مجموعه کامل نمونه سوالات درس برنامه درسی در دوره متوسطه با پاسخنامه از کتاب برنامه درسی در دوره متوسطه» نوشته دکتر مهران فرج‌اللهی، دکتر سعید طالبی با فرمت ورد و پی دی اف می باشد که پس از پرداخت آنلاین ،میتوانید این محصول را دریافت و دانلود نمایید.

«برنامه درسی در دوره متوسطه» نوشته دکتر مهران فرج‌اللهی، دکتر سعید طالبی از مجموعه کتاب‌های آموزشی دانشگاه پیام نور در رشته علوم تربیتی است.

در فصل اول با عنوان «برنامه درسی » موضوعاتی همچون اهداف خاص آموزش متوسطه، فرآیند برنامه درسی و ملاک سازماندهی و اجرای آن مورد بررسی قرار گرفته‌است. هدف نگارش فصل دوم با عنوان «ویژگی‌های محیط آموزشی» بررسی شرایط فیزیکی محیط کلاس، نظریه‌های‌ایجاد انضباط و کنترل و فعالیتهای یادگیری معلم محور و شاگرد است. موضوع مورد بررسی فصل سوم نقش معلم، صلاحیت های شخصی و ویژگی‌های حرفه ای اواست. در فصول بعدی تفاوت‌های فردی و مهارت‌های تحصیلی مورد بررسی قرار گرفته‌است.

فصل ششم با عنوان« آموزش و یادگیری » ، نظریه رفتارگرایی و رویکرد شناخت‌گرایی در تدریس مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین روش‌های تدریس فعال و غیر فعال و نظر انسان‌گرایان در تعریف تدریس شرح داده شده.

بخشی از سوالات:

فصل ۱:برنامه درسی

۱-از اهداف تربیتی دوره متوسطه:

الف)کسب عادت و مهارتهای لازم برای مطالعه و کار

ب)روش های برخورد در جامعه

ج)آشنایی با روش های موثر فکرکردن

  • د)الف و ج

۲-دوره ای که در آن حداکثر توافق بین خصوصیات فرد و مقتضیات رشته تحصیلی امکان پذیر می شود.(ص۳)

الف)دوره راهنمایی

ب)دوره متوسطه

ج)دوره راهنمایی

  • د)دوره دانشگاهی

۳-دوره متوسطه مرحله ای است که دانش آموز به فردی مستقل و مسئولیت پذیر تبدیل می شود از کدام جنبه می باشد؟(ص۳)

الف)روانشاسی

  • ب)اجتماعی

ج)نظری

د)اقتصادی

۴-تاریخچه ایجاد دوره متوسطه در ایران(ص۴)

  • الف)۱۲۲۸-دارالفنون

ب)۱۳۲۰ دارالفنون

ج)۱۲۹۰-دبیرستان تجارت

د)۱۳۱۲-دارالفنون

۵-برنامه درسی که توسط معلم تدریس می شود(ص۸)

الف)برنامه درسی پنهان

  • ب)برنامه درسی اجرایی یا عملیاتی

ج)برنامه درسی آزاد

د)برنامه درسی غیر صریح

۶-برنامه درسی پنهان(ص۹)

  • الف)مورد تأیید رسمی مدرسه نیست

ب)نتایج مطلوب یادگیری

ج)برنامه ای بر دانش آموزان تأثیر ندارد

د)انتظارات رسمی یادگیری

۷-برنامه درسی که تدریس نمی شود و بر جریان رشد دانش آموز اثری تعیین کننده دارد.

الف)برنامه درسی پنهان

ب)برنامه درسی صریح

ج)برنامه درسی فوق برنامه

د)برنامه درسی پوچ

۸-طراحی برنامه درسی،به چه چیزی اشاره می کند؟(ص۱۱)

الف)موضوع برنامه

ب)فرایند برنامه

  • ج)فرایند شخصی کردن عناصر برنامه ریزی

د)سازماندهی برنامه

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.