روانشناسی صنعتی سازمانی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
فروشنده
تاریخ انتشار
۲۸ تیر ۱۴۰۰
دسته بندی
تعداد بازدیدها
351 بازدید
5,500 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی، محتوای این فایل با کیفیت ترین و جامع ترین پاورپوینت درس مهندسی فاکتورهای انسانی با موضوع: اصول ارگونومی در محیط کار با فرمت ppt در ۱۸ اسلاید قابل ویرایش می باشد. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

بخشی از متن پاورپوینت :

محتوای اسلاید ۲

ارگونومی چیست ؟

ارگونومی علمی است که به تناسب بین کارکنان و محیط کار میپردازد. علم ارگونومی باعث میشود استفاده از صندلی،مانیتور،کیبورد و … در محیط کار به سلامتی کارکنان آسیبی نرسانند و افراد در محیط آرامشبخش و ایمنی کار کنند.

ارگونومی در محیطهای کاری که نیازمند نشستن طولانی مدت هستند اجرا میشود. اجرای درست ارگونومی از اضافه وزن کارکنان در چنین محیطهایی جلوگیری میکند.

محتوای اسلاید ۶

مزایای اجرای قوانین ارگونومی در محیط کار:

۱) کاهش هزینه ها: ارگونومی با کاهش ریسک های احتمالی منجر به کاهش هزینه های ابتلا به بیماری های ستون فقرات نیز میشود.

۲) افزایش بهره وری: راه حل ها و قوانین ارگونومی اغلب باعث افزایش بهره وری در کارکنان می شود و طراحی شرایط  مناسب جهت کارکردن باعث ایجاد محیطی کارآمد نیز میشود.

۳) بهبود کیفیت: عدم توجه به موارد ارگونومی باعث میشود که کارکنان نتوانند بهترین حالت خود را در کار ارائه کنند و اشتیاق خود را به مرور از دست دهند.

محتوای اسلاید ۱۳

شرایط محیط کار روی افراد:

به طورکلی سه معیار برای اثر شرایط محیطکار برروی افراد وجود دارد:

معیارهای فیزیولوژیکی: وقتی انسان کارمیکند مخصوصا اگر کار جسمانی باشد درحالت فیزیولوژیکی او تغییرات بسیاری به وجود می اید. اگر کار به اندازه کافی سخت و طولانی باشد امکان دارد که توانایی های فرد به پایین ترین میزان خود برسد. تغییرات فیزیولوژیک ارگانیسم مثل آهنگ ضربان قلب و فشارخون و…در اثر سخت و طولانی شدن کار افزایش می یابد که این خود روی بازدهی و بهره وری کار نیز تاثیراتی میگذارد.

معیار روانی: در این نوع میتوان به کسالت که دراثر اشتغال به کارهایی که فرد علاقه ای به آن ندارد ایجاد می شود اشاره کرد که کارگر است کار را کسالت آور توصیف میکند نه اینکه کار کسالت آوربودن رانشان میدهد…

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.