پاورپوینت فصل هفتم طرح ریزی و ارزشیابی موجودی ها حسابداری مدیریت شباهنگ
دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت فصل هفتم : طرح ریزی و ارزشیابی موجودی ها کتاب حسابداری مدیریت دکتر رضا شباهنگ می باشد که با فرمت ppt در ۴۷ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.
کتاب حسابداری مدیریت تألیف شباهنگ جزو مهم ترین منابع درس حسابداری مدیریت برای رشته های مجموعه مدیریت و حسابداری در سطح کارشناسی ارشد می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل هفتم این کتاب با عنوان طرح ریزی و ارزشیابی موجودی ها بوده و در ۴۷ اسلاید طراحی شده است که می تواند به عنوان سمینار در کلاس (ارائه کلاسی) درس حسابداری مدیریت در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته های مدیریت و حسابداری مورد استفاده قرار گیرید.
پاورپوینت فصل هفتم : طرح ریزی و ارزشیابی موجودی ها کتاب حسابداری مدیریت شباهنگ
طرح ریزی موجودیها
کلیه داراییهای یک واحد تجاری – تولیدی دارای ارزش اقتصادی است و حصول اطمینان از بکارگیری آن طبق هدفهای تعیین شده، نیازمند طرح ریزی می باشد. مثلا، مهندسین تولید برای استفاده موثر از تسهیلات تولید، برای کلیه فعالیت های تولیدی به دقت برنامه ریزی می کنند.
موجودی ها،دارایی دیگر است که نیازمند توجه دقیق مدیریت واحدهای تجاری – تولیدی می باشد.
موجودیها دو ویژگی مهم دارد که این ویژگی ها،بذل توجه خاص و همچنین طرح ریزی آن را الزامی می کند:
صرف مقدار معتنابهی از منابع واحدهای تجاری ، تولیدی در موجودیهاست.
گردش موجودیهاست ( برخلاف داراییهای غیر جاری، بطور مداوم مصرف و مجددا“ جایگزین می گردد ).
در واحدهای تولیدی، مواد اولیه به کالای در جریان ساخت و سپس به کالای ساخته شده تبدیل و فروخته میشود.
ماهیت طرح ریزی موجودیها
موجودی ها به خودی خود یک دارایی سودآور نیست و تنها در صورت فروخته شدن، برای واحد تجاری – تولیدی ایجاد درآمد می کند.
منظور از مدیریت موجودیها حفظ تداوم منظم و هماهنگ فعالیتهای تولیدی فروش و جلوگیری از توقف عملیات به دلیل کمبود موجودی هاست.
بنابرین مدیران سعی می کنند که حد مطلوبی از منابع مالی خود را درگیر موجودیها کنند تا توازنی بین هزینه های سفارش و نگهداری موجودیها از یک طرف و هزینه فقدان موجودی های کافی ( هزینه فرصت از دست رفته ) از طرف دیگر ایجاد نمایند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.