پرسشنامه گرایش به مصرف مواد
دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل مطالعه پرسشنامه گرایش به مصرف مواد می باشد که با فرمت ورد تهیه شده و آماده دانلود شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از فصول ارائه شده در این فایل را مشاهده میکنید.
پرسشنامه گرایش به مصرف مواد
این پرسشنامه توسط قربانی در سال ۱۳۸۰ ساخته شده است و دارای ۳۰ سوال می باشد که میزان گرایش به مصرف مواد را می سنجد. سوالهای پرسشنامه شامل ۳ رتبه بوده که به هر سوال نمره ۱ تا ۲ داده می شود. نمره بالا در هر کدام از سوالها نشان دهنده گرایش به مصرف مواد است و برای اینکه آزمودنی سوگیری نداشته باشد برخی سوالها به صورت معکوس نمره گذاری می شود.
این سوالها عبارتند از سوالهای ۱-۲-۵-۱۰-۱۳-۱۴-۱۷-۲۱-۲۵-۲۹ که با علامت (*) مشخص گردیده است. برای تعیین روایی پرسشنامه از روایی محتوا استفاده شد که بر طبق استفاده از متون، نظر اساتید دانشگاه و همچنین کارشناسان مرکز ترک اعتیاد تغییرهای نهایی در آن انجام گرفته است.
نتیجه محاسبه پایایی پرسشنامه بر روی آزمودنی های متفاوت بدین شرح است: بر روی ۳۰ نفر از دانش آموزان دبیرستانی، ضریب پایایی ۸۴/۰، بر روی ۶۰ نفر از معتادان داوطلب ترک، ضریب پایایی ۷۶/۰ و بر وری ۳۰ نفر از دانش آموزان دبیرستانی مجددا با روز آلفای کرنباخ، ضریب پایایی ۹۰/۰ بدست آمده است (قربانی، ۱۳۸۲؛ نقل از ترکی و همکارن، ۱۳۸۵).
منبع: ترکی، عاطفه؛ فاتحی زاده، مریم؛ صالحی، مهرداد (۱۳۸۵). بررسی تاثیر آموزش شناختی رفتاری زوجین در کاهش گرایش به مواد بیماران وابسته به مواد مخدر تریاکی در شهر تهران. فصلنامه خانواده پژوهی. سال دوم. شماره ۸. زمستان. ۳۷۲.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.