فایل پی دی اف قابل سرچ روانشناسی یادگیری دانشگاه پیام نور
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
فروشنده
تاریخ انتشار
۶ بهمن ۱۴۰۰
دسته بندی
تعداد بازدیدها
879 بازدید
12,000 تومان 8,900 تومان٪26 تخفیف

فایل پی دی اف قابل سرچ روانشناسی یادگیری دانشگاه پیام نور

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جامع ترین پی دی اف قابل سرچ روانشناسی یادگیری نویسنده: حسین زارع دانشگاه پیام نور با فرمت pdf می باشد.امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

فایل پی دی اف قابل سرچ روانشناسی یادگیری دانشگاه پیام نور

فصل اول

تعریف یادگیری

هدفهای آموزشی

از شما انتظار می رود بعد از مطالعه دقیق فصل حاضر بتوانید
یادگیری را تعریف کنید.
هریک از واژگان مطرح شده در تعریف یادگیری را به دقت تشریح کنید.
با توجه به رویکرد شناختی، یادگیری را تعریف کنید.
در تعریف یادگیری تفاوت بین دو رویکرد رفتاری و شناختی را تشریح کنید.
تفاوت بین حافظه، تفکر و یادگیری را تبیین نمایید.
نقش نظریه در روانشناسی یادگیری را توضیح دهید.
مهمترین ویژگی نظریه های علمی را تشریح کنید.
تفاوت بین نظریه های علمی و غیر علمی را بیان کنید.

فایل پی دی اف قابل سرچ روانشناسی یادگیری دانشگاه پیام نور

یادگیری چیست؟

از یادگیری تعاریف زیادی شده است. معمولا مردم وقتی به توانایی خاصی می رسند به یادگیری تعبیر می کنند. وقتی فردی قادر به ابراز پاسخی گردید بیان می دارد که این موضوع را یاد گرفته ام. در روانشناسی جدید تعریف یادگیری به آسانی اظهار نظرهای فوق نیست. وود ورث عقیده دارد که یادگیری آن نوع فعالیتی است که در فعالیتهای بعدی و آینده فرد تأثیر دارد این تعریف بیشتر معطوف به آینده است چون شرط یادگیری ایجاد تغییر در آینده است.
یادگیری هر نوع تغییر در رفتار است که از تجربه نتیجه می شود و ناشی از تغییرات فیزیولوژیک نیست. یادگیری، سازگاری با اوضاع تازه و حل مسائل ساده و پیچیده را ممکن می سازد اولین نکته تعریف فوق این است که یادگیری از تجربه کردن به دست می آید یادگیری حاصل تغییراتی است که به وسیله تجربه به دست می آید. نکته دوم اینکه تعریف فوق ماهیت ساز گارانه دارد به عبارت دیگر یادگیری باید به انطباق جدیدی برسد. نکته سوم تعریف فوق تأکیدی است که یادگیری، در حل مسأله دارد، به عبارت دیگر یادگیری، حل مسائل ساده و دشواری که پیش رو است را، تسهیل می بخشد.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.