نمونه تست هوش وکسلر بزرگسالان (تفسیر آزمون وکسلر بزرگسالان)
نوع فایل
word
حجم فایل
43kb
فروشنده
تاریخ انتشار
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
دسته بندی
تعداد بازدیدها
562 بازدید
5,900 تومان

نمونه تست هوش وکسلر بزرگسالان (تفسیر آزمون وکسلر بزرگسالان)

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل مطالعه نمونه تست هوش وکسلر بزرگسالان (تفسیر آزمون وکسلر بزرگسالان) با فرمت word (ورد – قابل ویرایش) در ۹ صفحه می باشد که پس از پرداخت آنلاین، میتوانید این محصول را دریافت و دانلود نمایید. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

نمونه تست هوش وکسلر بزرگسالان (تفسیر آزمون وکسلر بزرگسالان) شامل:

معرفی آزمودنی

معرفی مقیاس تجدید نظر شده هوشی وکسلر بزرگسالان

تعریف هوش

سطوح  تفسیری WAIS – R

سطح ۱: تفسیر هوشبهر کلی

سطح ۲

الف – نمره های هوشبهر کلامی و عملی

ب) نمره های عامل

ج) گروه بندی های اضافی

نیمرخ ACID:

گروه بندی های هورن:

سطح ۳: تفسیر پراکندگی خرده‌ آزمون‌ها

سطح ۴: تغییر پذیری درون خرد آزمون ها

سطح ۲

الف – نمره های هوشبهر کلامی وعملی

Verbal IQ= 122

Performance IQ= 103

بین هوشبهر کلامی و عملی ۱۹ نمره تفاوت وجود دارد (V>P) که این اختلاف در سطح ۰.۰۱ معنادار می باشد. این اختلاف از دو جهت قابل توضیح می باشد. از طرفی آزمودنی فردی با تحصیلات بالا و متعلق به خانواده ای با سطح اجتماعی – اقتصادی بالا می باشد که این عوامل تا حدودی می تواند باعث بالاتر بودن هوشبهر کلامی نسبت به عملی باشد و از طرفی آزمودنی تکالیف مقیاس های عملی را با کندی و بی حوصلگی انجام می داد که این می تواند در کاهش نمرات عملی موثر بوده باشد.

ب) نمره های عامل

نمرات عامل را با استفاده از نمره های مقیاسی اصلاح شده بر حسب سن محاسبه می کنیم.

Verbal Comprehension Index: 1.4 (I+V+C+S) +44

Verbal Comprehension Index= 1.4 (13+13+17+12) + 44= 121

Perceptual Organization Index: 2 (PC+BD+OA) +40

Perceptual Organization Index= 2 (10+15+11) +40= 112

Freedom from Distractibility Index: 2.8 (DSP+A) +44

Freedom from Distractibility Index= 2.8 (4+14) +44= 94.4

۲. میانگین نمره های استاندارد مربوط به هر سه عامل را محاسبه می کنیم.

= (۱۲۱+۱۱۲+۹۴.۴) /۳ = 109.۱۳

۳. تفاوت نمره های استاندارد هر یک از عامل ها را از این میانگین محاسبه می کنیم.

Xve– = 121 –۱۰۹.۱۳ =۱۱.۸۷

Xpe– = 112– ۱۰۹.۱۳ = 2.۸۷

Xfr– = 94.۴ – ۱۰۹.۱۳ =-۱۴.۷۳

معنادار بودن تفاوت نمره ها را آزمون می کنیم.

همان گونه که مشاهده می شود، عامل اول یعنی درک و فهم کلامی تقریباً ۱۱.۸۷ نمره با میانگین اختلاف دارد که این تفاوت به لحاظ آماری معنادار می باشد (تفاوت ۷ نمره ای در سطح ۰.۰۵ برای سنین ۷۴ – ۲۰ سال معنادار است) و باید تفسیر شود. از آن جایی که این عامل، شاخص نسبتاً خالصی از توانایی های کلامی است با توجه به سطح تحصیلات و سطح اجتماعی – اقتصادی قابل توجیه می باشد، همان گونه که این تفاوت در مورد هوشبهر کلامی و عملی نیز صادق بود.

در مورد عامل دوم یعنی سازمان دهی ادراکی تفاوت تقریباً ۲.۸۷ نمره ای با میانگین وجود دارد (سازمان دهی ادراکی ۲.۸۷ نمره از میانگین کمتر است) که این تفاوت نیز از نظر آماری معنادار نمی باشد (تفاوت ۹ نمره ای در سطح ۰.۰۵ برای سنین ۷۴ – ۲۰ سال معنادار است).

در مورد عامل سوم یعنی رهایی از حواس پرتی اختلاف تقریباً ۱۴ نمره ای وجود دارد که به لحاظ آماری معنادار می باشد (تفاوت ۹ نمره ای در سطح ۰.۰۵ برای سنین ۷۴ – ۲۰ سال معنادار است). این نمره ، ضعف در تمرکز، ضعف در حافظه و زنجیره ای کردن، ضعف در توانایی عددی، اضطراب، خودبازبینی و دشواری در انتقال ذهن را نشان می دهد.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.