پاورپوینت روانشناسی زبان (۶۲ اسلاید)
دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل کامل ترین پاورپوینت روانشناسی زبان در ۶۲ اسلاید قابل ویرایش می باشد که پس از پرداخت انلاین،می توانید این محصول را از وبسایت دریافت و دانلود نمایید. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.
جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت روانشناسی زبان ،بخشی از متن چند اسلاید را قرار می دهیم
محتوای اسلاید ۲
روانشناسی زبان
انسان موجودی است اجتماعی؛ مدنی طبع می باشد و این اجتماعی بودن وی ریشه در فطریاتش دارد. بطوری که روانشناسان معقتدند که انسان در موقع به دنیا آمدن سه غریزه را بصورت فطری با خود به این دنیا می آورد.
۱-غریزه صیانت ذات: که کمک کننده به حفظ بقای فرد می باشد. ( مکیدن؛ آب ؛ غذا)
۲-غریزه ارتباطات : که عنصر کمک کننده به انسان برای برقراری ارتباط می باشد و احساسات و عواطف و هیجانات انسانی را نسبت به یکدیگر شکل میدهد. ( از سه ماهگی به بعد) مشخصاً از یکسالگی به بعد)
۳-غریزه جهت دهی: که کمک کننده به انسان برای هویت یابی فردی می باشد ( از کجا آمده ام ؛ آمدنم بحر چه بود).
دانلود پاورپوینت روانشناسی زبان
محتوای اسلاید ۵۸
روند رشد زبانی
- رشد زبانی :
- مرحله عاطفی ( غالب ۲ تا ۴ سال )
- مرحله عاطفی و عینی و محسوس ( عاطفی در حال خاموش ) مرحله عینی ( در حال استقرار ) (۴ تا ۶ سالگی )
- مرحله منطقی و کلامی غالب عینی یا استقرار کامل ۶ تا ۷ سالگی
- مرحله عینی و محسوس : غالب عینی یا استقرار کامل ۶ تا ۷ سالگی
- مرحله عینی و انتزاعی عینی خاموش و انتزاعی استقرار ۸- ۱۲ سالگی
- مرحله انتزاعی : غالب انتزاعی یا استقرار کامل انتزاعی ۱۲ به بعد
پاورپوینت روانشناسی زبان در ۶۲ اسلاید قابل ویرایش
محتوای اسلاید ۶۲
روش های بررسی رشد مفهوم- انواع روش تفکیک و مقایسه:
- به سه شیوه قابل اجرا میباشد
- شیوه اول : که آسانترین شیوه می باشد در آن دو کلمه به کودک ارائه می نماید که اشتراک نزدیک با هم دارند و از او میخواهند که این اشتراک نزدیک را کشف نماید مثل سگ و گربه گچ و تخته . شامپو و صابون میزو صندلی. قاشق و چنگال
- شیوه دوم : سخت تر نسبت به شیوه اول است دوکلمه به کودک ارائه می نماییم که اشتراک دوری با هم دارند و از او میخواهند که این اشتراک انها را بیان کند. سگ و قورباغه -سگ و کلاغ . مرغ و ماهی
- شیوه سوم: در شیوه سوم دو کلمه ای را به کودک ارائه می نماییم اشتراکات دوری با هم دارند در کنار اشتراک دور وضعیت تعارضی نیز بین دو کلمه برقرار است یا کارکرد عملکردی دارند که به نوعی این کارکرد عملکردی روزانه یا همایند باعث می شود که کودک اشتراک آنها را نادیده بگیرد و بیشتر به عملکرد روزانه آنها در جواب دادن اشاره نماید برای مثال اسب و اسب سوار- دوچرخه و دوچرخه سوار – نجار و چوب
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.