دانشجویان و کاربران گرامی ،این فایل حاوی مطالعه پاورپوینت فصل دوم : هزینه یابی محصولات فرعی و مشترک منبع : کتاب حسابداری صنعتی ۲ جمشید اسکندری در ۵۰ اسلاید می باشد که پس از پرداخت آنلاین ،میتوانید این محصول را دریافت و دانلود نمایید.
عناوین:
هزینه یابی محصولات مشترک
ضایعات
قراضه
تصمیم های مدیران در مورد مراحل مشترک
اهداف تسهیم هزینه های مشترک
الف) روش ارزش نسبی فروش در نقطه تفکیک
ب) روش خالص بازیافتنی (روش قیمت فرضی بازار )
ج) روش درصد کلی حاشیه فروش ناخالص
الف ) روش مقداری
ب) روش میانگین بهای تمام شده یک واحد
روش بدون تخصیص هزینه مشترک
هزینه یابی محصولات فرعی
الف) روش ارزش بازار (قیمت فروش )
ب) روش هزینه یابی معکوس (روش فروش در بازار)
جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت فصل دوم کتاب حسابداری صنعتی ۲ جمشید اسکندری، بخشی از متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم .
محتوای اسلاید ۳
هزینه یابی محصولات مشترک :
محصولات مشترک محصو لاتی هستند که در پایان یک یا چند مرحله تولیدی مشترک ( نقطه تفکیک)به طور همزمان تولید می شوند.در صورتی که محصولی از ارزش نسبی بازار بسیار پایین تری نسبت به بقیه محصولات برخوردار باشد, محصولات فرعی نامیده شده و بقیه محصولات اصلی می شوند. هزینه های تولید مرحله و یا مراحل تولیدی مشترک , هزینه های مشترک نامیده می شود. و باید بین محصولات مشترک تسهیم گردد.
محتوای اسلاید ۳۴
ب) روش میانگین بهای تمام شده یک واحد :
در این روش , از تقسیم هزینه های مشترک به کل مقادیر محصولات تولید شده , میانگین بهای تمام شده هر واحد محصول تولید شده به دست می اید , سپس سهم هر محصول از هزینه های مشترک , از طریق حاصل ضرب تعداد محصول مورد نظر تولید شده در میانگین بهای تمام شده ی هر واحد بدست می اید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.