پکیج کامل آزمون و تست MBTI
دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل مطالعه آزمون و تست شخصیت شناسی MBTI می باشد که با فرمت اکسل، ورد، پاورپوینت و پی دی اف در اختیار شما عزیزان بصورت کامل و جامع قرار گرفته است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.
تاریخچه تست MBTI
تیپ نمای مایرز – بریگز که اختصاراً MBTI نامیده می شود یک ابزار سنجش شخصیت است که تمایلات و گرایشهای فرد را مشخص می سازد و نتایج ان تفاوت های ارزشمندی را بیت افراد سالم و طبیعی مشخص می سازد. تیپ نمای مایرز بریگز به افراد کمک می کند که خودشان، انگیزه ها، توانایی های موجود و بالقوه شان را بشناسند.
کاتارین کوک بریگز ، به شباهتها و تفاوتهای موجود بین شخصیتها علاقه داشت و مطالعهای مستقل را در اینباره دنبال کرد. در ۱۹۲۳، وی کتاب تیپهای شخصیتی یونگ را مطالعه کرد و دریافت که نظرش درباره شخصیت، مشابه نظر یونگ است. بنابراین، به همراه دخترش ایزابل بریگز مایرز ایدههای کارل یونگ را بسط و گسترش داده و ایدههای او را برای درک مردم پیرامونشان، بهکار بستند.مایرز بر اساس نظریه یونگ و مشاهدات مادر خود یک آزمون کاغذ مدادی را در سال۱۹۶۲ تهیه نمود. یکی از انگیزه های او در این کار این بود که به افراد کمک کند تا در مورد خودشان شناخت بیشتری بدست آورند و هدف دیگر او یاری رساندن به امور جنگ بود تا این که مشخص شود افراد با تیپ های مختلف در چه موقعیت هایی قرار بگیرند که ارجح باشد و همین باعث شد تا بیست سال از عمر خود را برای کامل کردن تیپ نمای مایرز- بریگز صرف کند.
موارد کاربرد آزمون MBTI
۱) شناخت بهتر خود (خودشناسی)
2) شناخت بهتر دیگران و تفاوتهای فردی
3) مشاوره های فردی
4) مشاوره پیش از ازدواج
5) مشاوره شغلی
6) مشاوره آموزشی ـ تحصیلی
توصیف آزمون MBTI
این آزمون یکی از معتبرترین و کاربردی ترین آزمون، در سطح جهان است. این آزمون برای تفکیک افراد نیست، بلکه تنها آزمونی است که اجازه میدهد ترجیحات افراد در مورد مفاهیم زندگی فهمیده شود. مایرز و بریگزچهار بعد شخصیتی و شانزده تیپ شخصیتی را در افراد شناسایی کردند این چهار بعد عبارت اند از :
1- درونگرایی – برونگرایی ( E-I): اندازهگیری گرایش به اینکه تمرکز انرژی فرد به درون (خود) است یا بیرون (دیگران).
2- حسی – شهودی ( S-N): انواع اطلاعاتی را که افراد بیشتر متوجه می شوند، دریافت میکنند و بخاطر می سپارند.
3- احساسی- فکری ( T-F): چگونگی تصمیم گیری فرد.
4- ملاحظهکننده – داوریکننده ( J-P): شیوه سازمان دهی دنیای بیرون، سبک زندگی که فرد میپذیرد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.