جزوه مخاطب شناسی رشته تبلیغات تجاری با فرمت pdf و ppt
نوع فایل
pdf+ppt
حجم فایل
1mb
فروشنده
تاریخ انتشار
۳ آبان ۱۴۰۰
دسته بندی
تعداد بازدیدها
534 بازدید
5,900 تومان

جزوه مخاطب شناسی رشته تبلیغات تجاری 

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جزوه مخاطب شناسی رشته تبلیغات تجاری می باشد که با فرمت pdf و ppt تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

 

بخشی از متن جزوه مخاطب شناسی:

تعریف مخاطب :

از مخاطب تعاریف زیادی شده است و با گذشت زمان و نگاه علمی و دقیق و آکادمیک به مقوله بازاریابی و تبلیغات و … تعاریف مخاطب نیز تعیین کرده و خواهد کرد و میتوان تعاریف زیر را نام برد.

* مخاطب کسی است که متن رسانه را دریافت میکند.

* مخاطب کسی است که در انتهای فرآیند ارسال پیام قرار دارد.

در این نوع تعاریف برخی مخاطب را فردی و برخی دیگر گروهی و هر کدام از منظری مخاطب را تعریف کرده اند.

مثلا محققان ارتباط جمعی مخاطب را کسی میدانند که داوطلبانه به محتوای رسانه های معینی روی میآورند که باز هم تعریف جامعی نیست.

و اما بنده با توجه به دانش اندک خود تعریف زیر را ارائه میدم :
مخاطب میتواند هر فرد و یا افرادی در گروه های خاص (ویژه) باشند که با و بدون اراده خود در معرض تغییر نگرش و پذیرش باور و مجاب شدن وسوسه ها توسط انواع پیامهای ارتباطی قرار میگیرند ولی به دلیل تفاوتها در شخصیت فردی (در ساختار شخصیتی) رفتارهای متفاوتی از خود در قبال این در معرض قرار گرفتنها از خود بروز میدهند.

پنج ویژگی مخاطب فعال از نظر بیوکا عبارتست از :

۱- گزینشگری:‌ مخاطب فعال که پس از در معرض رسانه بودن انتخابها و عملکردهای منطقی و معنادار نیازهای خود را دنبال میکند

۲- فایده گرایی:‌ مخاطبی که کاربردهای استفاده از رسانه را در نظر گرفته و برای نیازهای خود هدف گرایانه رفتار میکند

۳- هدف گرایی:‌ مخاطبی فعال است که جدای استفاده از رسانه به پردازش و مطالعه در زمینه مفهوم و محتوای پیام توجه دارد

۴- مقاومت: مخاطب فعالی که از خود در قبال پیام رسانه ایی نسبت به دیدگاه های خود از خود مقاومت در پذیرش دارد

۵- مشارکت: هر چقدر مخاطب فعالتر باشد مشارکت خود را در ارتباط دو سویه با فرستنده پیام بیشتر میکند

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.