کتاب دستنامه برنامه ریزی استراتژیک دکتر سید محمد اعرابی
دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت کتاب دستنامه برنامه ریزی استراتژیک تالیف دکتر سید محمد اعرابی می باشد که با فرمت ppt در ۱۵۹ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است که می توانید پس از پرداخت هزینه به صورت آنلاین، این محصول را دریافت کنید. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از فصول ارائه شده در این فایل را مشاهده میکنید.
جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت کتاب دستنامه برنامه ریزی استراتژیک دکتر سید محمد اعرابی متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم .
محتوای اسلاید ۲
مفهوم مدیریت استراتژیک
مدیریت استراتژیک هنر و علم تدوین , اجرا و ارزیابی تصمیمات وظیفه ای چندگانه است که سازمان را قادر می سازد به مقاصد خود دست یابد. مدیریت استراتژیک شامل سه بخش اصلی تدوین , اجرا و ارزیابی استراتژی می باشد.
محتوای اسلاید ۶۲
تجزیه و تحلیل داخلی و خارجی
برای تجزیه و تحلیل همزمان عوامل داخلی و خارجی از ابزاری به نام ماتریس داخلی و خارجی استفاده می شود. این ماتریس برای تعیین موقعیت سازمان/ شرکت یا کسب و کار به کار می رود. به عبارت دیگر یک سازمان/ شرکت می تواند با استفاده از این ماتریس، ترکیب و تکلیف واحدهای کسب و کار خود را تعیین کند.
برای تشکیل این ماتریس، شرکت / سازمان بایستی نمرات حاصل ماتریس های ارزیابی عوامل داخلی و خارجی را در ابعاد افقی و عمودی این ماتریس قرار دهد تا جایگاه سازمان یا کسب کار در خانه های این ماتریس مشخص گردد و بتوان استراتژی مناسبی را برای آن اتخاذ نمود. ماتریس داخلی و خارجی به دو شکل ارایه می شود.
محتوای اسلاید ۶۸
برای ساختن یک ماتریس سوات باید ۸ مرحله را طی کرد:
۱-فهرست فرصت های اولویت دار ماتریس ارزیابی عوامل خارجی
۲-فهرست قوت های اولویت دار ماتریس ارزیابی عوامل خارجی
۳-فهرست تهدید های اولویت دار ماتریس ارزیابی عوامل خارجی
۴-فهرست ضعف های اولویت دار ماتریس ارزیابی عوامل خارجی
۵-نقاط قوت داخلی و فرصتهای خارجی را با هم مقایسه کنید و استراتژی های ممکن متناسب را انتخاب می کنیم.
۶- نقاط ضعف داخلی را با فرصتهای موجود در خارج سازمان مقایسه کنید استراتژی های ممکن متناسب را انتخاب می کنیم..
۷-نقاط قوت داخلی را با تهدایدات خارجی مقایسه کنید و استراتژی های ممکن متناسب را انتخاب می کنیم.
۸- نقاط ضعف داخلی را با تهدایدات خارجی مقایسه کنید و استراتژی های ممکن متناسب را انتخاب می کنیم.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.