بررسی رابطه ویژگی های شخصیتی سرسختی و تاب آوری با موفقیت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارتش در سال ۱۳۹۱ با فرمت ورد در ۷۰ صفحه
فهرست:
چکیده فارسی…………………………………….. ۶
فصل ۱:بیان مسأله
بیان مسأله………………………………………۹
اهداف…………………………………………. ۱۷
سوالات…………………………………………. ۱۸
فصل ۲: زمینه و پیشینه تحقیق
مبانی نظری…………………………………….. ۲۰
پیشینه پژوهش…………………………………… ۴۷
فصل ۳: طرح تحقیق
نوع مطالعه…………………………………….. ۵۰
جمعیت مورد مطالعه………………………………. ۵۰
مکان و زمان انجام مطالعه………………………… ۵۰
روش اجرای طرح………………………………….. ۵۱
روش تجزیه و تحلیل داده ها……………………….. ۵۳
فصل ۴:یافته ها و نتایج
نتایج…………………………………………. ۵۷
فصل ۵:بحث و نتیجه گیری
بحث………………………………………….. ۶۲
نتیجه گیری کلی…………………………………. ۶۶
منابع………………………………………….۶۷
چکیده انگلیسی………………………………….. ۷۵
فهرست نمودارها و جداول:
نمودار ۱.میانگین سنی افراد مورد مطالعه……………. ۵۷
نمودار ۲.فراوانی افراد موفق و ناموفق……………… ۵۸
جدول ۱. شاخص های توصیفی متغیرهای تحقیق به تفکیک معدل…… ۵۹
جدول ۲. مقایسه دو گروه از نظر موفق و ناموفق در زمینه تاب آوری………………………………………….. ۶۰
جدول ۳. رگرسیون تاب آوری روی سرسختی در کل نمونه و گروههای موفق و ناموفق………………………………………. ۶۱
بیان مسئله:
از آن جا که نیروی انسانی ارزنده ترین سرمایه هر کشور است، پیشرفت و بالندگی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور ها در گرو تربیت نیروی متخصص، رشد علمی و افزایش سطح آگاهی افراد آن جامعه خواهد بود(۱و۲). رسالت اصلی نظامهای آموزشی، تربیت نیروی انسانی لازم برای این رشد و پیشرفت بهشمار میرود و دانشگاه(بهعنوان مهمترین پایگاه علمی مرکز پرورش نیروی متخصص، آگاه و باتجربه)، نقش بسیار مهمی در این میان ایفا میکند. امکانات آموزشی مناسب، سرفصلهای علمی معتبر، استادان با تجربه و محیط غنی تنها در کنار ذهن پویا، فعال و مشتاقِ جوانان پیشرفت و سازندگی کشور را به دنبال دارد. از آنجا که کارآمدی نظام آموزشی به پیشرفت تحصیلی(Achievement) فراگیران وابسته است، چنانچه نظام آموزشی وظیفهی خود را به درستی انجام ندهد روند رشد و توسعه با مانع مواجه خواهد شد(۳-۵).
یکی از مسائل و مشکلات اساسی زندگی تحصیلی افراد و نظام آموزشی هر کشور، مسأله افت تحصیلی و پایین بودن سطح عملکرد تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان آن کشور است. عوامل مختلفی بر عملکرد تحصیلی افراد تأثیر می گذارند که متخصصان تعلیم و تربیت آنها را به چهاردسته عوامل فردی، آموزشگاهی، خانوادگی و اجتماعی تقسیم کرده. در حقیقت عملکرد تحصیلی به عنوان متغیر وابسته تحت تأثیر یک عامل نیست، بلکه عوامل متعددی نظیر استعداد تحصیلی ، عوامل شناختی مانند هوش عمومی ، خود کار آمدی تحصیلی ، راهبردهای خود تنظیمی ، ساختار کلاس درس، انگیزش تحصیلی ، توانایی یادگیرندگان، آموزش معلمان و انگیزش یادگیرندگان بر روی آن تأثیر دارند…
بررسی- رابطه -ویژگی های-شخصیتی- سرسختی -تاب آوری – موفقیت -تحصیلی- دانشجویان
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.