مهارتهای آموزشی و پرورشی شعبانی و امان صفوی (pdf+ppt)
دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل خلاصه کتاب مهارتهای آموزشی و پرورشی ( روشها و فنون تدریس) دکتر حسن شعبانی و امان صفوی با فرمت پاورپوینت – ppt در حجم ۳۷۲ اسلاید قابل ویرایش و با فرمت pdf در ۱۱۴ صفحه تهیه شده و آماده دانلود شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.
کتاب که دربرگیرنده مفاهیم روش تدریس است، برای دانشجویان رشتههای علوم تربیتی و رشتههای دبیری در مقطع کارشناسی تدوین شده است. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی، مسئولان آموزش و پرورش و کسانی که به نحوی با تدریس و آموزش سروکار دارند نیز از آن بهرهمند شوند.
فهرست:
بخش اول: یادگیری
فصل اول: نظریه های یادگیری
فصل دوم: الگوهای یادگیری
بخش دوم: ارتباط و تدریس
فصل سوم: ارتباط و اثر آن درفرایند تدریس- یادگیری
فصل چهارم: نظریه های تدریس
بخش سوم : مهارتهای آموزشی پیش از تدریس
فصل پنجم : شناخت و تدوین هدفهای آموزشی
فصل ششم: تحلیل آموزشی
فصل هفتم : محتوا، روش و وسیله
فصل هشتم: تحلیل نظام ارزشیابی و کاربرد طراحی آموزشی
بخش چهارم فعالیت های آموزشی ضمن تدریس
فصل نهم: الگوهای تدریس
فصل دهم : روشهای تدریس سنتی و متداول
فصل یازدهم: روشهای جدید تدریس
بخش پنجم: مهارتهای آموزشی بعد از تدریس
فصل دوازدهم: مفاهیم کلی ارزشیابی
فصل سیزدهم: روشهای مختلف ارزشیابی
بخشی از متن خلاصه کتاب مهارتهای آموزشی و پرورشی ( روشها و فنون تدریس):
الگوهای یادگیری بر اساس نظریه های یادگیری شکل گرفته اند.
– مهمترین و مشهورترین الگوهای یادگیری عبارتند از یادگیری از طریق شرطی شدن کلاسیک، یادگیری از طریق مجاورت، یادگیری از طریق شرطی شدن فعال ، یادگیری از طریق مشاهده و یادگیری از طریق شناخت است.
تفکر انواع مختلفی دارد ؛ مانند تداعی آزاد ، خیالبافی ، تفکر علمی و تفکر خلاق
– تفکر خلاق بر اثر تفکر منطقی حاصل می شود تفکر منطقی حاصل تعادل سه جنبه احساس ، حافظه و تخیل است
– هدف از پرورش تفکر منطقی ، شناخت علمی ، ایجاد باور ، گرایش به سوی علم و عمل است رسیدن به چنین هدفهایی مستلزم دستیابی به شرایط سالم آموزشی است.
شناخت و باور هرگز با روشهای خشک و تمرین و تکرار های بی معنا حاصل نخواهد شد ۰ کسب معرفت احتیاج به محیط مناسب دارد
– مدارس به جای انتقال و انباشتن حقایق علمی به ذهن دانش آموزان ، به آنان چگونه فکر کردن ، چگونه یاد گرفتن و چگونه زندگی کردن را بیاموزند …
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.