پاورپوینت فصل اول و دوم کتاب مقدمه ای بر نظریه های یادگیری سیف
دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت فصل اول و دوم کتاب مقدمه ای بر نظریه های یادگیری سیف میباشد که پس از پرداخت آنلاین ،می توانید این محصول را دانلود و دریافت نمائید. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.
جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت فصل اول و دوم کتاب محتوای چندتا اسلاید را قرار میدهیم تا آشنایی بیشتری پیدا کنید.
محتوای اسلاید ۴
فصل اول:یادگیری چیست؟
آیا یادگیری باید به تغییر رفتار بینجامد؟
-نسبتا پایدار، چقدر پایدار است؟
-خوگرفتن و حساس شدن
-یادگیری مبتنی بر رویارویی با محرک
-یادگیری و عملکرد
-چرا به تمرین یا تجربه اشاره می کنیم؟
-نقش پذیری
-آیا یادگیری از نوع خاصی از تجربه به دست می آید؟
-یک تعریف تغییر یافته از یادگیری
آیا انواع مختلفی از یادگیری وجود دارد؟
-شرطی سازی کلاسیک
-شرطی سازی وسیله ای
یادگیری و بقا
چرابه مطالعه یادگیری بپردازیم؟
محتوای اسلاید ۵
تعریف یادگیری:
درفرهنگ لغت:
«کسب دانش، فهمیدن، یا تسلط یابی از راه تجربه یا مطالعه»
معروف ترین تعریف که به تغییر در رفتار مشاهده پذیر اشاره می کند به وسیله ی گرگوری ا.کیمبل پیشنهاد شده است:
«تغییر نسبتا پایدار در توان رفتاری (رفتار بالقوه) که در نتیجه ی تمرین تقویت شده رخ می دهد».
1- تغییر در رفتارمشاهده پذیر:
نتایج یادگیری همواره باید قابل انتقال به رفتار مشاهده پذیر باشد و پس از یادگیری ، یادگیرنده قادر به انجام کاری خواهد بود که پیش از یادگیری نمی توانست آن را انجام دهد.
2- نسبتا پایدارنه موقتی نه ثابت
3- تغییر در رفتار الزاما نباید بلافاصله پس از تجربه یادگیری رخ دهد.
4- تغییر در رفتار از تجربه و تمرین ناشی می شود.
5- تجربه یا تمرین باید تقویت بشود. یعنی این که تنها پاسخ هایی که به تقویت می انجامند آموخته می شوند.
محتوای اسلاید ۲۴
فصل دوم:روش های مطالعه ی یادگیری
مطالعه ی نظامداریادگیری
علم چیست؟
جنبه های نظریه
ازپژوهش تا نظریه
اصل ایجاز
آزمایش یادگیری
تصمیم های دلبخواهی در برپا کردن یک آزمایش یادگیری
استفاده از الگویا مدل
یادگیری در آزمایشگاه در مقایسه با مشاهده ی طبیعی
نظرکوهن درباره ی چگونگی دگرگون شدن علم
نظر پوپر درباره ی علم
کوهن در مقایسسه با پوپر
محتوای اسلاید ۳۱
از پژوهش تا نظریه:
به عنوان یک مثال کلی از کاربرد نظریه در روان شناسی ، می توانیم به پژوهشی که در آن رابطه ی بین محرومیت از غذا و نرخ یادگیری آزمایش می شود و غذا به عنوان تقویت کننده مورد استفاده قرار می گیرد اشاره کنیم.
هر چند که هدف علم کشف قوانین (روابط مشاهده شده ی بین رویدادها) است، با این حال ، صرف مشاهده و ثبت صدها یا شاید هزارها رابطه تجربی به ندرت کفایت می کند. دانشمندان معمولا می کوشند تا قوانینی را که کشف می کنند معنی دار سازند، یعنی می کوشند تا آنها را به گونه ای مرتبط دسته بندی کنند.
این دسته بندی حداقل دو فایده دارد:
۱- کارکرد ترکیبی: تعداد زیادی مشاهده را تبیین کند.
۲- کارکرد اکتشافی: راه را برای پزوهش های آینده نشان دهد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.