دانشجویان و کاربران گرامی ، محتوای این فایل پروژه درس کنترل اتوماتیک مدل سازی و کنترل سیستم یک چهارم تعلیق خودرو می باشد که در قالب فایل ورد _word در حجم ۱۸ صفحه قابل ویرایش با بهترین کیفیت توسط تیم وب سایت ما تهیه و تدوین گردیده است.
بخشی از متن پروژه :
چکیده
در این پروژه هدف مدلسازی و کنترل سیستم تعلیق خودرو با استفاده از مدل نیم خودرو و یک چهارم خودرو هست و اهمیت آن مورد بررسی قرار گرفته است .
یک سیستم تعلیق خودرو دارای اجزای بسیاری می باشد اما مهمترین آن کمک فنر و فنر می باشد .سیستم تعلیق خودرو در واقع شامل بخشی از شاسی است که شامل تمام سیستم هایی که در زیر بدنه خودرو هست می شود . سیستم تعلیق در واقع وزن را تحمل می کند و شوک و فشار را جذب کرده و کاهش می دهد ، و تماس لاستیک را کنترل می کند.
در این پروژه بررسی سیستم تعلیق خودرو و کنترل آن با استفاده از کنترل کننده ی پی آی دی و کنترل کننده ی فازی و بررسی اثر اغتشاش ناشی از جاده و ناهمواری ها روی سیستم تعلیق خودرو و مقایسه نتایج هست .
مقدمه
عمر طراحی سیستم تعلیق خودرو تقریبا به اندازه ی عمر طراحی خودرو است . سعی طراحان خودرو همواره بر آن بوده است که با بهینه سازی عملکرد سیستم تعلیق خودرو اثرات نامطلوب پستی و بلندی جاده بر سرنشینان و دیگر اجزای خودرو را بیش از پیش کاهش دهند . وظیفه سیستم تعلیق که یکی از مهمترین اجزای خودرو به شمار می رود ، ایجاد ارتباط مطلوب بین جاده و خودرو است . این سیستم در مواردی هم چون هدایت خودرو ، شتاب گیری و ترمز نقش ویژه ای ایفا می کند.
اهداف سیستم تعلیق خودرو را می توان به صورت زیر خلاصه کرد :
۱) ایجاد شرایط جداسازی بدنه خودرو از ناهمواری های جاده ای به منظور آسایش سرنشینان و لذت بخش کردن سفر
۲) ایجاد شرایط تماس دائمی بین تایر و جاده به منظور عملکرد مناسب تایر در حرکت طولی و عرضی خودرو
۳) ایجاد شرایط مناسب برای پایداری خودرو تحت اغتشاش های مختلف
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.