مبانی نظری بررسی نقش خصوصیات فردی مصرف کنندگان در انتخاب گوشی تلفن همراه
نوع فایل
word
فروشنده
تاریخ انتشار
۳۱ خرداد ۱۳۹۸
دسته بندی
تعداد بازدیدها
590 بازدید
12,000 تومان

کاربران عزیز ،این فایل حاوی مطالعه مبانی نظری مدیریت بازرگانی: بررسی نقش خصوصیات فردی مصرف کنندگان در انتخاب گوشی تلفن همراه مطالعه ی موردی زنان شهر شیراز با فرمت ورد در ۴۹ صفحه می باشد که می توانید پس از پرداخت هزینه به صورت آنلاین، این محصول را دریافت کنید.

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه­ ی پژوهش

۱-۲) مقدمه

در این بخش ابتدا مبانی نظری پژوهش و نظریه‌ها و دیدگاه اندیشمندان مورد بررسی قرار گرفته و سپس گزیده­ای از پیشینه‌ی تحقیقات خارجی و داخلی ارایه شده است.

۲-۲) مبانی نظری پژوهش

۱-۲-۲) کلیاتی از بازاریابی

امروزه بازاریابان دریافته‌اند که اثربخشی آنان در برآوردن نیازهای مشتریان به طور مستقیم در سودآوری تاثیر می‌گذارد. هر میزان، بازاریابان عوامل زیربنایی مشتری را بهتر درک کنند، بهتر قادر خواهند بود استراتژی­های بازاریابی ایجاد کنند تا نیازهای مشتریان را برآورده سازد. مشتری در کانون همه­ی تصمیم‌های بازاریابی است. قبل از هرگونه برنامه‌ریزی آمیخته­ی بازاریابی به ویژه معرفی محصول جدید باید به نمونه‌هایی از مصرف‌کنندگان مورد هدف، مراجعه و با پژوهش‌های بازاریابی از نگرش آنان نسبت به تغییرات مورد انتظار در محصول جدید آگاه شد. فروشندگان نیاز دارند که فهم عمیقی از رفتار مصرف‌کننده و خواسته‌های او داشته و تغییرات احتمالی در رفتار مصرف‌کننده را با تقسیم بازار و با توجه به منطقه­ی جغرافیایی پیش‌بینی کنند.

آنچه که در این دوران چالشی به نظر می‌رسد، تغییرات سریعی است که در خواسته‌ها و نگرش مصرف‌کنندگان به دلیل ظهور تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات به وجود آمده است. مصرف‌کنندگان امروزی در بسیاری از موارد، مصرف‌کنندگان جهانی هستند. الگوهای مصرف‌ آنان در بسیاری از کالاها مشابه است و مطالعات زیادی به دنبال تغییرات در الگوهای خرید و مصرف آنان انجام می‌شود. محققان در مبحث رفتار مصرف‌کننده که پرسش چرایی خرید و مصرف است به الگوهای قابل قبولی دست یافته‌اند که در این پژوهش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در مقایسه با سایر فعالیت­های تجاری، بازاریابی بیشتر با مشتری سر و کار دارد. تامین رضایت و ایجاد ارزش برای مشتری در کانون اندیشه و عمل بازاریابی نوین قرار دارد. ساده­ترین تعریف از بازاریابی می­تواند بدین گونه باشد: بازاریابی عبارت است از تامین رضایت مشتری به شیوه­ای سودآور. اهداف­ دو­گانه­ی بازاریابی عبارت است از: جلب مشتریان جدیدبا دادن وعده­ی ارزش برتر و حفظ مشتریان کنونی از طریق تامین رضایت آنان (کاتلر و آرمسترانگ ۱۳۸۴، ۱۵).

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.